Jump to content
Sign in to follow this  
sidewaysgaze

The Tripper

Recommended Posts

David Arquette's directorial debut should drop on DVD in October, near Halloween, in the US, from what I've read, with bonus footage, etc...

 

I'm a bit scared to see this one... :lol:

 

Jen

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I wanted to see that in the theater but I couldn't find any place in Chicago showing it. I will check out the DVD for sure, it looked funny as hell.

 

Aaron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Way funny and way gory, and like you said, that's just from the previews. I think it played in about 50 theaters in the US for a very short time and it never caught on to the mainstream, but maybe it's better that way. It can be appreciated by the hardcore horror genre fans and those who want something that's not a mindless Hollywood blockbuster (was that on oxymoron? Hmmm...).

 

Jen

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Oh, my God. I can't wait for this.

 

I saw it in Baltimore in April and it was great. Not a big-budget flick by any means, but still well-written, acted and directed. I loved Thomas' character, Buzz. He was the sheriff, and his deputy was played by none other than his other brother-in-law, Richmond Arquette. The film is chock full of cameos by big name stars who get little or no billing, but it makes it that much more fun.

 

It's a great, scary film that has a great message if people will only listen.

 

It's got some classic lines too. My favorite was from Balthazar Getty; "But I'm a republican". It cracked me up.

 

It would have been really cool if Patricia and Rosanna and Alexis had made cameos in it as well. Patricia did a great job talking it up before the premiere though. She was on all the talk shows promoting Medium and she was pushing The Tripper big time. But sadly it never got the support it needed from the industry.

 

Can't wait for this and to see the bonus features. David and Thomas were really proud of this and it's a shame it didn't get more support from the theaters. I hope it does great on dvd and becomes a cult classic, (which I think it will).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks so much for your comments mediumfan! :D Now I really can't wait to get the film! I wonder what they'll have as behind the scenes material. I hope they have a ton of stuff, 'cause I'm sure it was a ton o' fun to film! :lol:

 

 

Jen

Share this post


Link to post
Share on other sites

I bet the behind the scenes stuff from this film would be awesome! Lol. With the group of actors that they had working on this film, (Thomas, David Arquette, Paul Reubens, Jason Mewes, Lukas Haas, Balthazar Getty, Courteney Cox, Chris Nelson, and so many others) I bet it was a hoot on the set.

 

I hope they have lots of stuff too. Oh, and I got not one, but two Tripper posters signed by Thomas and David. One was from the screening where I met him, and the other one David sent me. That one also has Lukas Haas and Chris Nelson's autographs as well. ( I'm a bit of a collector) I have three of Thomas' autographs, and a few of David Arquette's, and a bunch of Patricia's. Unfortunately, none of Patricia's were obtained in person by me. I have collected them from various sources. But I would LOVE to get one of hers in person.

 

Anyway, I can't wait till the dvd comes out. I wanted to see it again when it opened nationwide ( I saw a sneak preview), but unfortunately it didn't stay in theaters long enough. Like I said, it didn't get the support it needed from the theaters. The night I saw it, the theater was also showing Grindhouse, but they had pre-empted it for The Tripper. But when people came to buy tickets for Grindhouse, the ticket clerk wouldn't bother to try to promote The Tripper. She would just tell them Grindhouse wasn't showing, instead of saying "We're having a special screening of The Tripper, with guest appearances by Thomas Jane and David Arquette. Would you like to see it?"

 

I thought that was really poor representation by the theater, and it seemed like it was that way all over the country.

 

Mediumfan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, I just have to post the whole news article, in case it disappears from the source (as news blurbs are know to do online unfortunately):

 

Politically-Charged Slasher Flick 'The Tripper' Comes To Unrated Edition DVD On Oct. 23

 

 

Prepare for a killer trip! It's the dawning of the age of bloodshed as a homicidal maniac with an obsession for Ronald Reagan wreaks havoc upon a group of bohemians in the horror satire The Tripper, debuting as The "Impeachable" Unrated Version DVD October 23rd from Fox Home Entertainment. Directed, produced and co-written by David Arquette (Scream trilogy, Eight Legged Freaks), the film is a nostalgic homage to the exploitation films of Wes Craven and Tobe Hooper that follows a group of free-loving hippies who escape to a modern- day Woodstock for a weekend of debauchery, only to be stalked by a radical-minded psychopath with an eerie resemblance to the 40th President of the United States. Hailed by Fangoria.com as a "subversive slasher flick that will have you screaming and laughing," The Tripper stars Thomas Jane (The Punisher, Deep Blue Sea), Jason Mewes (Clerks, Clerks II), Lukas Haas (Alpha Dog, Last Days), Jamie King (Kitchen Confidental, Sin City), Paul Reubens (Pee- Wee's Big Adventure, Buffy The Vampire Slayer) and features scary cameos from David Arquette, Courteney Cox-Arquette (Dirt, Friends), Balthazar Getty (Brothers & Sisters, Feast) and more.\

 

The Tripper DVD will feature the never-before-seen unrated director's cut not shown in theaters featuring more blood and gore, plus director / cast commentary, deleted scenes, blooper reel, making-of featurette and hilarious behind-the-scenes tour footage from Arquette's trek across America promoting the film. The Tripper slashes onto DVD just in time for Halloween scares.

 

As a rural Northern California town prepares for the first annual American Free Love Festival, a serial killer roams the woods inflicting preemptive strikes on the hippies who've come for the sex, drugs and rock and roll. Sporting a Ronald Reagan mask and leaving trademark jellybeans at his gruesome crime scenes, the killer seems unstoppable! That is, unless he meets an unimpeachable flower child...With a hip soundtrack and a killer cast, The Tripper is a hilarious homage to classic horror - and politics!

 

DVD Special Features:

The Tripper DVD will be presented in widescreen (1.85:1 aspect ratio) with English Stereo sound, along with English, French and Spanish subtitles. Bonus features include:

- Audio Commentary by director David Arquette and actors Thomas Jane, Paul Reubens and

Richmond Arquette

- Deleted Scenes

- Blooper Reel

- Behind The Spleens featurette

- The Tripper Presidential Campaign Tour footage

- Behind-the-Scenes Segments

- The Making of Ronald Reagan

- The Missing Finger Incident

- A Shitty Situation

- Photo Gallery

- Theatrical Trailers

 

(This news article provided by World Entertainment News Network)

 

http://www.starpulse.com/news/index.php/20...flick_the_tr_23

Share this post


Link to post
Share on other sites
oooh...can't wait to see the shitty situation.

 

sveinx

 

 

Yeah, but what about:

- The Missing Finger Incident

 

Has anyone counted Tom's fingers lately?? :lol:

 

 

Jen

Share this post


Link to post
Share on other sites

The shitty situation is a flat-out, laugh-your-a**-off riot. It is so freakin' hilarious. I won't say anything more, but it's a scream.

 

And the "missing finger" was just weird, and I mean eerie, creepy weird.

 

I haven't counted Thomas' fingers lately, but I did notice in the newest pic posted in the Photos thread that he had two of them taped together.

 

Hmmmm? What could that mean?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

David just posted a message on his page and The Tripper page at myspace that he's started a website to sell the dvd. It promises to be a "supersized, unrated,slasher" version with special features and new music from the Black Math Experiment.

 

It's http://thetripperdvd.com

 

Mediumfan

Share this post


Link to post
Share on other sites
The web site music loop over there could make you go crazy though! :lol: In a good way? ;)

Jen

 

 

Yeah, that music was starting to get on my nerves a little. It wouldn't have been so bad if it had been different songs, or if it had changed when you went to a different screen, but it's like being stuck in an elevator with the same song playing over and over, lol. Other than that, it's a cool site, though. Some neat pix of the movie, and some videos.

 

I've already preordered my dvd from the site. It wasn't a bad price, but I figure it probably won't get much distribution in stores because it wasn't a big box office draw. I know you can get it on Amazon, though I think the price is about the same. I ordered it through David's site just because it was there, and because I kinda felt like it was supporting all those who worked so hard to make the movie, rather than some middleman warehouse distributor.

 

mediumfan

Share this post


Link to post
Share on other sites
The web site music loop over there could make you go crazy though! :lol: In a good way? ;)

Jen

Yea, I'm pretty sure that tune is used in a prison in Iraq. Just louder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I bought this October 23rd at Best Buy. The movie's fun to watch again (saw it in theatres) and the extended scenes sold me. Unfortunately TJ is nowhere in sight throughout the behind the scenes featurettes, nor is Steve Niles. They cut down the Presidential Tour way too much, leaving out all the good TJ footage that I saw on David Arquette's Myspace, specially the New York restaurant they went to, were TJ pigged out on oysters. The commentary was great, but it's primarily led by the Arquette Bros. (David and Richmond) with some intrusions by Pee-Wee and TJ. I think the best this thing has to offer, is the blooper reel. Jason Mewes HAD to be on some shit! They oughtta make a second one, but Ronnie needs a nemesis - a guy dressed up like John Kerry would be FUCKIN cool.

 

Who bought this thing??? Common. Ya bought it or ya burned it, main thing is ya have it, so spill some info on it. Shed some light on what I didn't cover. Someone's gotta talk about the props and shit. Who's into gory/bloody prop work here? Where are the young Peter Jacksons?

 

-TL

Share this post


Link to post
Share on other sites

I rented the tripper from blockbuster. damn 2 day rental. I keppt it for four days cuz it was a damn good movie and it was hillarious. it has my slasher/comady standards.

I asked everyone I knew if they have seen the movie or even heard of it, and noone new about it except one of my best buds.

Did it go in theaters everywhere?

 

 

o nvermind, I just read jen's post bout it goin in 50 theaters in the U.S.

Share this post


Link to post
Share on other sites
I bought this October 23rd at Best Buy. The movie's fun to watch again (saw it in theatres) and the extended scenes sold me. Unfortunately TJ is nowhere in sight throughout the behind the scenes featurettes, nor is Steve Niles. They cut down the Presidential Tour way too much, leaving out all the good TJ footage that I saw on David Arquette's Myspace, specially the New York restaurant they went to, were TJ pigged out on oysters. The commentary was great, but it's primarily led by the Arquette Bros. (David and Richmond) with some intrusions by Pee-Wee and TJ. I think the best this thing has to offer, is the blooper reel. Jason Mewes HAD to be on some shit! They oughtta make a second one, but Ronnie needs a nemesis - a guy dressed up like John Kerry would be FUCKIN cool.

 

Who bought this thing??? Common. Ya bought it or ya burned it, main thing is ya have it, so spill some info on it. Shed some light on what I didn't cover. Someone's gotta talk about the props and shit. Who's into gory/bloody prop work here? Where are the young Peter Jacksons?

 

-TL

 

 

I bought the thing as soon as it came out, but unfortunately I haven't had time to watch it (mainly because I don't want to watch it at night), but it's at the top of my to-do list. I did briefly scan the outtakes, which were hilarious, but I haven't watched all the special features yet.

 

But you're right about it being a fun movie. It's too bad they cut down the Presidential tour footage. That clip of TJ in NYC was hilarious. I loved that one.

I'll have to watch this one and check out all the features. But I think it's definitely worth owning, especially if you're a TJ or DA fan. (I

'm both)

 

 

Mediumfan

Share this post


Link to post
Share on other sites

I viewed The Tripper on DVD (in VOST), and I liked very much this movie

(especially the passages with Thomas;))

 

very nice this movie , sometimes funny film, sometimes very "blood"...

Film to be absolutely seen...

 

 

ajam20071105064535ri1.jpg

 

Patti

Share this post


Link to post
Share on other sites
I viewed The Tripper on DVD (in VOST), and I liked very much this movie

(especially the passages with Thomas;))

 

very nice this movie , sometimes funny film, sometimes very "blood"...

Film to be absolutely seen...

ajam20071105064535ri1.jpg

 

Patti

Haha looks like the Porn-stache Tom had in Boogie Nights.

 

JO

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okay, I've been a verrry bad fan of Tom's. I have not seen The Tripper yet. Yes, I am admitting this. :lol:

 

My excuses are:

1. I don't have Netfix, or any other mail-away for DVD program.

2. I don't go to Blockbuster, or any other video store, that often.

3. I'm lazy.

4. I'm a penny-pincher.

5. Oh, and I was waiting to buy it, but tying into #4, it will cost more than a rental.

 

 

So anyway, what I'm wondering is, how much is Tom in the movie, and in the extras? I need some detailed incentive to go out and rent this baby. :lol:

 

 

Jen

Share this post


Link to post
Share on other sites
I need some detailed incentive to go out and rent this baby. :lol:

Jen

 

You mean moderating two Thomas Jane Yahoo groups is not incentive enough?

Well, anyway, he's in quite a bit of the movie. Always in his sheriff's (?) uniform. His character is pretty one-dimensional. I think he did the best he could with it. IMHO he's the best thing about the movie. The special effects were incredibly lousy, IMO. It's something you'll want to see eventually because, really, how can you moderate two groups and not see all his movies?

Share this post


Link to post
Share on other sites
You mean moderating two Thomas Jane Yahoo groups is not incentive enough?

Well, anyway, he's in quite a bit of the movie. Always in his sheriff's (?) uniform. His character is pretty one-dimensional. I think he did the best he could with it. IMHO he's the best thing about the movie. The special effects were incredibly lousy, IMO. It's something you'll want to see eventually because, really, how can you moderate two groups and not see all his movies?

 

You sound like you didn't like the movie, skye. I wouldn't say that his character was that one-dimensional, but rather there were so many characters that none of them were really fleshed out that much. It was more of an ensemble piece than a character driven piece. But I do agree that Thomas was great in his role as the sheriff, "Buzz". Not to take away from David Arquette's writing and directing debut, because I thought it was great, but Thomas' character was not the biggest part in the movie, and was written as more of a "must-have" character (as in the standard types of characters that must fill every specific genre). In this case, the sheriff who is battling the crowds who are more afraid of missing out on a good "trip" than they are of dying, and the greedy promoter whose avarice ultimately leads to everyone's doom. As you said, he did the best he could with the part as it was written, but I thought for David's debut effort, it was pretty solid, especially given the political subtext of the movie, which is why none of the major studios would produce it, and they ended up making it themselves on a shoestring budget, with David basically strong-arming (hee-hee) all of his friends and relatives to act in it. This was truly a labor of love for all involved, which is why it is doubly sad that it didn't get the industry support that it needed to really catch on.

 

And I thought some of the special effects were actually pretty good. Like the psychedelic tripping scenes. Those were great. But some of the death scenes were a bit underwhelming. The only special effect that I thought was really bad (which I think was kind of the point of the whole movie, it wasn't supposed to be a big-budget horror movie with mind-blowing FX) was when the guy got his hand chopped off.

 

But it did have some great lines in it, though. You gotta admit that. Lol!

 

I think it is a great film, and a must -see for any genre fan, but an absolute must -see for any Thomas fan. He was great in it, and yes, Jen, he does appear in a good portion of the movie, so you should definitely check it out.

 

 

Mediumfan

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
You mean moderating two Thomas Jane Yahoo groups is not incentive enough?...

It's something you'll want to see eventually because, really, how can you moderate two groups and not see all his movies?

 

 

Yeah, well, actually, I run 3 Yahoo Groups on Tom, plus kinda mod here, when I have the time, and I try to scour the Internet for info about Tom and all his projects on a regular basis, so y'know, that kinda cuts into my movie-watching time! :lol:

 

Not to mention that I own a few other Groups, have to work 9-to-5, have a life outside of the computer, etc...

 

And I have seen all Tom's work, except for The Tripper now, and that darn TV show High Tide, so I'd say I'm pretty good with catching what Tom's been in. ;)

 

So, yes, I will eventually see The Tripper, when the time is right for a political-angle horror film - oh, wait, now probably *is* a good time, what with the prez primaries going on...

 

 

Jen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...